Dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van André Kip - WaarBenJij.nu Dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van André Kip - WaarBenJij.nu

Dag 1 en dag 2

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

16 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Dag 1: Krommenie – Vancouver

Na maanden plannen en voorpret was het eindelijk tijd voor onze reis! Na maanden lang elkaar taggen bij berichten op social media over onze reis, reisbeurzen bezoeken en lezen, verzamelden we om kwart over negen op Schiphol. Gelukkig waren we op tijd want het duurde een eeuwigheid voor we door de douane heen waren. De nieuwe procedures zijn flink verschept waardoor het bijna anderhalf uur duurde voor we door de douane heen waren. Na een vermogen te hebben betaald voor een broodje en nog een beetje shoppen, konden we vlot boarden. We zaten als koningen, heerlijk met extra beenruimte. Dat was een verstandige keuze, de rest zat als sardientjes op elkaar geprakt!

Het was een forse reis, de vlucht duurde 10,5 uur. De extra beenruimte is dan wel heel er lekker, we zaten op plekken waar niemand voor ons langs mocht lopen. Heerlijk als er dan iemand van 2 meter z’n benen aan het strekken is en z’n ogen uitkijkt bij onze plekken. Genieten . Onderweg hadden Niels en Sieuwerd het tempo er goed in zitten, ze hadden al het Canadese bier aan boord op gezopen. Na een aantal filmpjes kwamen we eindelijk aan in Canada!

Onderweg hadden we nog een aantal Nederlanders gesproken welke toevallig ook via Tioga Tours hadden geboekt en welke in hetzelfde hotel zaten. We hadden afgesproken om een taxi te delen en samen naar het hotel te rijden. We blijven immers Hollanders. Bij het ophalen van de koffers verzamelden we en de koffer van Niels had wel erg lang nodig om door te komen. Gelukkig was hij niet de enige welke nog bij de bagageband stond te wachten. Nadat we compleet waren zijn we naar het taxidepot gelopen. Helaas was er geen grote taxi en werden we verdeeld over twee taxi’s. Het bijzondere was dat we beide een andere weg namen. Onze chauffeur vloog van links naar rechts en prakte zijn auto ertussen zodra er een gaatje was. Heelhuids kwamen we aan in het hotel en de andere auto had ons alsnog verslagen! Daarna hebben we snel ingecheckt, ons even opgefrist en een borrel gedaan in de bar van het hotel.

We waren aardig verrot na de reis en zijn toch nog even de stad ingegaan om een burgertje te eten. Tijdens de burger viel Sieuwerd zowat in slaap. Nadat we alles op hadden, zijn we terug gelopen naar het hotel en zijn we ons bed ingedoken.

Dag 2: Vancouver

We waren veel te vroeg wakker omdat we al om 8 uur lagen te slapen maar alsnog begon de tweede dag prachtig, het nieuws had ons ook bereikt dat Max Verstappen zijn eerste race had gewonnen! Na dit mooie nieuws zijn we gaan ontbijten bij het restaurant in het hotel. Heerlijk ontbijtje! Onvoorstelbaar wat een hoeveelheden, daar kan je een hele dag op teren.

Na het ontbijt hebben Niels en ik om een andere kamer gevraagd. Sieuwerd en Josée hadden twee tweepersoonsbedden en Niels en ik hadden maar 1 bed. Nu vind ik het geen probleem om een bed met m’n broertje te delen maar als je ’s nachts in je rug wordt gepord hoop je toch dat het een elleboog is. Gelukkig was het wisselen van kamer geen probleem.

Hierna zijn we naar het Waterfront gelopen. Onderweg kwamen we de stoomklok. Erg bijzonder en vernuftig stukje techniek! Apart was dat als je naast de klok stond, er hete lucht aan de onderkant van de klok vandaan kwam. Na een paar foto’s zijn we naar de pont gelopen en naar North Vancouver gegaan.

Eenmaal aangekomen aan de overkant hebben we de bus gepakt naar Capilano Suspension Bridge. Dit is een bijzonder park. Er is een brug gebouwd van 137 meter lang en 70 meter hoog. De brug is gemaakt van staalkabels en hout. De brug veert heen en weer als je over de brug heen loopt. Idioten als we zijn moesten we dit natuurlijk even testen. Iedereen aan de kant als wij de brug heen liepen! Na deze geweldige ervaring kwamen we aan de overkant en kwamen we in het park. Het was een leuke ervaring om door het park heen te lopen. De natuur is prachtig en we liepen tussen enorme hoge bomen. Onderweg kwamen we een aantal valken tegen welke door valkeniers werden vastgehouden. Op het einde liepen we over een aantal paden welke tussen bomen en hoog in de bomen waren aangelegd. Echt een super mooie ervaring!

Na Capilano zijn we naar Grouse Mountain gegaan. Met de gondel zijn we in no time naar 1100 meter hoogte gebracht. Helaas was het erg mistig en konden we niet genieten van het prachtige uitzicht op Vancouver. Boven hebben we wel even een heerlijke burger gegeten en een stukje gewandeld. Er lag nog sneeuw en ik kreeg meteen weer zin om te gaan skiën. Ik ben toch ook wel geïnfecteerd met het wintersport virus! Helaas lag hier te weinig sneeuw en zijn we verder gewandeld. Bovenop de berg werden twee grizzly beren in gevangenschap gehouden. Eerst konden we de beren niet vinden, maar gelukkig kwamen we een medewerker van het park tegen en konden we de grizzly’s van dichtbij bekijken. Wat een geweldige beesten! Deze moet je niet in het echt tegen! Na een aantal minuten stoeien, verdwenen de beesten tussen de bomen en zijn wij weer richting de pont gegaan.

Na weer in de stad aangekomen te zijn, wilden we via Chinatown naar het hotel lopen. Dit was een leuke wandeling maar eenmaal in de buurt bij Chinatown kwamen we toch wel in heel bijzondere buurten terecht. Het barste er van de zwervers en in zijstraatjes waren mensen allemaal aan de drugs. Wij maakten snel dat we hier weg kwamen! Er was veel politie op de been maar je moet het niet gaan opzoeken.

In de avond hebben we heerlijk een borrel genomen in het hotel en heb ik het verhaal even kunnen schrijven. Hierna zijn we nog even de stad ingegaan om een hapje te eten.

p.s.: Voor diegene die snapchat hebben kunnen zij Niels toevoegen, die upload veel filmpjes en foto’s, gebruikersnaam: kipff

Morgen op naar Stanley Park!

Foto’s:

• 16 Mei 2016 - 18:40

Nel (moeders!!!):

Geweldig om te lezen wat een verhaal, enig!! Jullie hebben in die 2 dagen al veel meegemaakt. Nog een nachtje in het hotel en dan op naar de Campers. We kijken alweer uit naar de volgende belevenissen. Groeten

• 16 Mei 2016 - 18:48

Joke:

Have fun

• 16 Mei 2016 - 19:02

Eric En Annemiek:

Wat geweldig om jullie op deze manier weer te volgen. Het is zo leuk om te lezen.
    Veel plezier met zijn vieren. Groetjes!

• 16 Mei 2016 - 19:09

Mitchell:

Alweer mooie verhalen! En dat na 2 dagen! Ben benieuwd naar derest! Geniet ervan

• 16 Mei 2016 - 19:36

Frank En Sylvia:

Mooi verhaal André. We gaan jullie weer volgen! Have fun.

• 16 Mei 2016 - 20:09

Diane:

Leuk!!! Veel plezier met z'n allen. . . En o ja, vergeet m'n tip niet over de bruine en zwarte beren niet!! ;-)

• 16 Mei 2016 - 21:55

Andrea:

Jeetje Andre wat een verhaal weer lig in een deuk over dat bedverhaal haha.Genieten jullie maar lekker .Ga jullie weer volgen .En Niels ook leuk die fotoos en filmpjes op snapchat.Groetjes Eric Andrea en Sam

• 17 Mei 2016 - 15:19

Marjolein:

Hey wereldreizigers...
    Heb de site weer gevonden dankzij de tip van mams.
    Ik geniet weer enorm van jullie grote reis..wat een superverlagen weer
    Andre...vooral de bedsene!!!! Heeel veel plezier en ik blijf volgen
    Groetjes Marjolein

• 19 Mei 2016 - 13:09

Karin Rutte:

Jemig wat gaaf. Robin en ik zijn jaloers! We gaan jullie zeker volgen. En drink een Molson Canadian op ons, heerlijk bier!