Dag 4 en 5 Vancouver - Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van André Kip - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 Vancouver - Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van André Kip - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 Vancouver - Vancouver Island

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

20 Mei 2016 | Canada, Parksville

Dag 4: Vancouver – Vancouver Island

Eindelijk kunnen we vandaag de camper ophalen! Helaas konden we pas in de middag terecht bij de camperverhuur dus zijn we ’s ochtends voor de laatste maal Vancouver in gegaan. Vancouver is een erg leuke stad, op en nabij Robson Street is erg veel te beleven en andere zaken zijn op redelijk goede loopafstand. Wat wel opvalt is dat er onwijs veel zwervers zijn. Als toerist wordt je dan ook vaak aangesproken of ze je kunnen helpen met aanwijzingen, maar of daar dan wel een (kleine) vergoeding tegenoverstaan. Nou, dan zoeken we het zelf wel even uit!

’s Ochtends hebben we ons opgesplitst. Josée wilde graag verzorgd worden en heeft haar nagels laten doen in de stad. Wij zijn naar Granville Island gegaan. Dit is een gezellige markt met voornamelijk eten op een klein eilandje in de stad. De receptie van het hotel gaf ons als tip om met een watertaxi te gaan. Dit was echt geweldig en zorgde dat we supersnel op locatie waren! Eenmaal aangekomen hadden we allemaal spijt dat we reeds ontbeten hadden. We keken onze ogen uit, zo veel verschillende eettentjes. Alles ziet er super heerlijk uit en voor ieder wat wils! Echt geweldig! Na een kleine versnapering zijn we weer richting het hotel gegaan.

Na een kwartiertje wachten in de hotellobby werden we opgehaald door onze taxichauffeur. Een oude Indiër met een tulband. Hij bracht ons snel op locatie en onderweg keken we onze ogen uit. Prachtige huizen en onderweg kwamen we ook nog een politieonderzoek tegen. Er was iemand neergeschoten en het lag bezaaid met nummers voor bewijs (kogels). Snel weg hier!

Bij het verhuurstation was het een uurtje wachten tot wij aan de beurt waren. Er waren veel Nederlanders en toen wij eenmaal aan de beurt waren bleek dat 1 camper nog even in de garage stond voor onderhoud. Er moest nog iets aan onze camper vervangen worden. Niet echt een goede eerste indruk! Gelukkig bleek het om een klein onderdeel te gaan en kregen we een dag vergoed. Vooruit dan maar, eindelijk on the road!

We zijn daarna snel we richting de pont gescheurd. Helaas pasten we niet meer op de 5 uur pont en moesten we nog 2 uur wachten. Ondertussen hebben we de campers ingeruimd, even wat gegeten en hebben we lekker mensen gekeken op het terras. We raakten aan de praat met 1 van de verkopers. Deze man had een geweldig gevoel voor zaken doen. Een bus met Chinezen/Japanners kwam aan en hij gaf zijn vrouw een seintje om bekers met kersen klaar te zetten. Ondertussen zei hij tegen ons “watch this” en deelde hij aan iedere bustoerist een kers uit. Binnen no time was zijn hele stalletje uitverkocht! Genieten!

Na 2 uur was het eindelijk tijd om de boot op te gaan. Het koelde flink af en met de zeewind was het erg fris aan boord. Wij zijn lekker binnen gaan zitten en genoten van het uitzicht. De overtocht van Tsawassen naar Swartz Bay is geweldig. Onderweg vaar je door Amerika en vaar je tussen verschillende eilandjes door. Echt een prachtig uitzicht heb je vanaf de boot en zie je fantastische woningen liggen op de eilanden. We keken onze ogen uit! Eenmaal aangekomen op Vancouver Island hebben we na 15 minuten een camping gevonden. Het begon al donker te worden en Victoria vonden we te ver weg. De camping, welke we onderweg tegen kwamen, was al gesloten en het was er aardig vol. Gelukkig konden we nog twee plekjes vinden. Bij de receptie hebben we een kaart ingevuld en onze gegevens achter gelaten. Omdat we zo laat waren hebben we geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten als douches en wasruimtes. De toegangscodes hadden we namelijk niet. Dan morgen maar een knijper op onze neus! Na nog even nagezeten te hebben zijn we gaan slapen.

Dag 5: Saanichton – Victoria

Onze eerste nacht in de camper was fris. Het koelde flink af tot onder de 10 graden en het was even lastig opstaan. Vooral ook omdat we nog geen ontbijt hadden. We hadden immers geen tijd gehad om boodschappen te doen! Na deze Rocky start zijn we snel naar een supermarkt gereden om in te slaan. Maar niet voordat we snel een koffie/thee en een broodje hadden gescoord bij Tim Hortons. Dit is een Canadese keten als Starbucks. We hadden geluk dat deze zich naast de supermarkt bevond.

In de supermarkt raakte we bijna verdwaald. We keken onze ogen uit en liepen van hot naar her op alles waar onze ogen op vielen. Grote lappen vlees, heerlijke broodjes, het water liep ons in de mond! Nadat we eerst alles in ons karretje hadden gegooid waar ons oog op viel, zijn we alle paden af gelopen. Na een goed anderhalf uur later kwamen we de supermarkt weer uit met een lege portemonnee en veel te veel ongezond eten. Ach het is vakantie! En we hoeven nog maar 4 weken!

Nadat we alles in de koelkast en vriezer hadden opgeborgen, zijn we naar Butchart Gardens gereden. Dit zijn prachtige tuinen welke in de middle of nowhere zijn gelegen. De tuinen zijn een bekende toeristische trekpleister. Eenmaal de ingang voorbij gelopen keken we onze ogen uit. Prachtige bloemen, bomen en alle kleuren van de regenboog. Het is onwerkelijk hoe bijzonder het is om hier rond te lopen en als je dan nadenkt over hoeveel werk dit is geweest om aan te leggen, laat staan te onderhouden! We liepen alle vier met onze kaak op de grond door de tuin. Het ene stuk was nog mooier dan het andere. Prachtig! Al die verschillende bloemen en kleuren! Wauw!

De volgende stop was Victoria stad. We waren allemaal erg onder de indruk van de verschillende indrukken welke we de afgelopen dagen hebben opgedaan. Aan het einde van de middag hebben we lekker onze campers geparkeerd en hebben we gerelaxed. Helaas konden we niet meer terecht bij de Marina Bay campground nabij Victoria en moesten we uitwijken naar een andere camping. Het is een simpele camping maar voor een nacht prima vertoeven. Gelukkig konden we bij elkaar staan en hebben we ’s avonds gezellig gegeten en gezeten.

Morgen gaan we orka's spotten!

Foto’s:

• 20 Mei 2016 - 18:46

Clara:

Dat klinkt als een prachtige reis en wat maken jullie veel mee! Zo leuk om mee te kunnen genieten! Eet smakelijk!

• 20 Mei 2016 - 19:27

Ed En Nel:

We hebben er even op moeten wachten maar wat een leuk verhaal en die foto's, geweldig!! Zo mooi om te zien hoe jullie met z'n vieren genieten gr van ons

• 20 Mei 2016 - 20:18

Angelique Rietdijk :

Hahaha Josée wat heerlijk om te lezen dat je liefde voor lekker eten ook aan de andere kant van de wereld geen grenzen kent. En ik begrijp het zo goed! En mooi om te lezen dat jullie al heel veel mooie dingen gezien hebben. Veel plezier de komende dagen. Geniet!!
    Groetjes Angelique (collega van Josée)

• 21 Mei 2016 - 11:22

Oma En Annemiek:

Hallo, ik zit bij oma en we hebben weer genoten van jullie belevenissen. Super leuk om jullie te volgen. Prachtige foto's. Dikke kus van ons.

• 23 Mei 2016 - 12:41

Karin En Robin:

Ja lekker, Hortons koffie. Subbele shot espresso en beetje melkschuim, nice! Gaaf verhaal weer!

• 24 Mei 2016 - 23:16

Robin:

Haha laat je maar lekker verwennen hoor Josee!! Het ziet er naar uit dat jullie genieten, veel plezier! Enne leuk geschreven! Groetjes!
    Liefs, Robin